עבירות המתה

עורך דין פלילי עבירות המתה

בשל תוצאתן הקטלנית עבירות ההמתה הן החמורות ביותר בספר החוקים.

בשנת 2019 תוקן חוק העונשין במטרה לייצר מדרגי עבירות הולמים וראויים יותר, שכן בעבר היו 3 עבירות המתה קלאסיות: רצח, הריגה וגרם מוות ברשלנות.

לאחר תיקון החוק, שנכנס לתוקף ב- 1 ביולי 2019 להלן מדרגי החומרה של העבירות:

  • רצח בנסיבות מחמירות – העבירה החמורה ביותר שבצדה עונש מאסר עולם חובה, לצד רכיבי ענישה נוספים. מדובר ברצח שנעשה באדישות או בכוונה וכולל גם נסיבות מחמירות. הנסיבות המחמירות יכולות להיות: התאכזרות לקורבן, תכנון מוקדם, מניעים גזעניים, הקורבן הוא עד או שופט בהליך פלילי.
  • המתה בנסיבות של אחריות מופחתת – טווח הענישה בעבירה זו נע בין 15-20 שנות מאסר, תלוי בנסיבות. הנסיבות המקלות יכולות להיות: המתה בעקבות התעללות או קנטור, הפרעה נפשית שאינה מגיעה לכדי סייג שפוטר מאחריות פלילית.
  • המתה בקלות דעת – בעבר לא היה הבדל בין מי שגרם למותו של אחר באדישות, לבין מי שגרם למותו של אחר בקלות דעת. כיום עבירת ההריגה פוצלה, ונוצרה עבירה חדשה של המתה בקלות דעת שהעונש המרבי בצדה הוא 12 שנות מאסר.
  • גרם מוות ברשלנות – לא חל תיקון בעבירה זו, והעונש המירבי בצדה יעמוד על 3 שנות מאסר. היסוד הנפשי בעבירה זו נבחן על פי ה"אדם הסביר" הבוחן את מרכיב אי המודעות.

החשיבות של ייצוג על ידי עורך דין פלילי עבירות המתה

תיקי רצח והריגה הינם מסוג התיקים המורכבים ביותר שיש, שכן הרשעה עלולה לשלוח את האדם לשנות מאסר ממושכות מאחורי סורג ובריח ואף למאסר עולם.

עורך דין פלילי מומחה בעבירות רצח יוכל לבנות עבורכם את קו ההגנה הטוב ביותר וילווה אתכם מרגע החקירה ועד סיום התיק, עד להשגת התוצאה האופטימלית ביותר עבורכם.

תפקידו המרכזי של עורך דין פלילי בתיקי רצח הוא לעלות על כל הליקויים והכשלים הראייתיים שיש בתיק על מנת להביא לזיכוי/חזרה מכתב אישום או השגת הסדר טיעון מקל. במקרים בהם יש חולשה בעוצמת הראיות תפקיד עורך הדין הפלילי הוא לנהל משא ומתן עם הפרקליטות במטרה להפחית את סעיף האישום, ומכאן להפחית בעונש.

המיקום במדרג העבירה הוא קריטי – שכן הענישה בעבירות המתה מתחילה ב-3 שנות מאסר ומסתיימת במאסר עולם.

במידה והוגש נגדך כתב אישום, נעצרת או נחקרת מומלץ לפנות באופן מיידי לעורך דין פלילי מנוסה.

משרדנו מלווה ומייצג חשודים ונאשמים, בכל סוגי עבירות ההמתה, ובכל השלבים של ההליך הפלילי.

כל עורכי הדין במשרד הם תובעים וקציני משטרה לשעבר, עם ניסיון עשיר והצלחות מוכחות בתחום המשפט הפלילי.

תנו לנו להילחם עבורכם.

עבירות המתה
דילוג לתוכן