עבירות מין

מהן עבירות מין?

עבירות מין מפורטות בפרק י', סימן ה', לחוק העונשין, התשל"ז (1997) וביניהן: אינוס, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום, מעשה מגונה, מעשה מגונה בפומבי ועבירות מין במשפחה ובידי אחראי על חסר ישע.

נושא ההטרדה המינית מוסדר בנפרד בחוק למניעת הטרדה מינית.

אינוס – מוגדר בחוק כהגדרת איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר המין של האישה (בעילה) שלא בהסכמתה (שלא בהסכמתה החופשית או בהסכמה שהושגה במרמה), או קטינה שטרם מלאו לה 14 גם אם ניתנה לכך הסכמה.

בעילה אסורה בהסכמה – קטינה בגילאי 14-16, שאינה נשואה לבועל, או שהקורבן מעל גיל 16 והבועל ניצל יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה.

מעשה סדום – מוגדר בחוק כהחדרת איבר מאיברי הגוף או חפץ לפי הטבעת או לפיו של אדם במקרים הבאים: בקטין שטרם מלאו לו 16 או בקורבן שמלאו לו 16, תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה.

מעשה מגונה – פעולה מינית שמוגרת בחוק "לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני שאינה בעילה או מעשה סדום".

מעשה מגונה בפומבי – פעולה מינית שנעשתה בפומבי בפני אחר ללא הסכמתו. למשל חשיפת איבר מין או אוננות ליד אדם אחר במרחב הציבורי.

עבירות מין במשפחה ובידי אחראי על חסר ישע – מתייחס לעבירות שפורטו לעיל ונעשו באדם שהוא בן משפחה או חסר ישע.

הטרדה מינית – החוק למניעת הטרדה מינית כולל רשימת מקרים אשר בנסיבות מסוימות יחשבו להטרדה מינית. להלן חלק מהמקרים שעלולים להתפרש כהטרדה מינית: סחיטה באיומים, מעשים מגונים, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני המופנות לאדם שהראה למטריד כי אינו מעוניין בהצעות האמורות, התייחסויות חוזרות המופנות לאדם המתמקדות במיניותו כאשר האדם הראה למטריד שאינו מעוניין בכך, התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו לרבות נטייתו המינית, פרסום תצלום סרט או הקלטה שמתמקדים במיניותו של אדם

מה העונש הצפוי בעבירות מין?

רף הענישה משתנה בהתאם לעבירה וחומרת המעשים.

חוק העונשין קובע כי העונש המירבי בעבירות מין החמורות יהיה עד 20 שנות מאסר.

חשוב לשים לב שלהרשעה בעבירות מין יכולות להיות השלכות והגבלות נוספות.

קיימים מספר חוקים המגבילים את תנועתם של עברייני מין מורשעים במטרה להגן על הציבור מפני עברייני המין. בהתאם לחוק ניתן למנוע העסקתו של עבריין מין במוסדות מסוימים ולמנוע את חזרתו לסביבת נפגע העבירה.

בתי המשפט מסתמכים באופן כמעט מוחלט על הערכת מסוכנות מינית הקובעת את מידת מסוכנתו המינית של האדם שהורשע בעבירת מין. לצורך אכיפת החוק הוקמה יחידת פיקוח מיוחדת במסגרת שירות בתי הסוהר. ליחידת הפיקוח יש סמכויות לדרוש ולקבל מידע, להיכנס ולבצע חיפוש במגורי האדם, לפקח על מקומות העבודה שלו, לבצע למפוקח בדיקות סמים ולאכוהול ועוד.

עבירות מין

חשוד או מואשם בעבירות מין? אתה זקוק לעורך דין עבירות מין

אחד התחומים הקשים והטעונים ביותר במשפט הפלילי הינו תחום עבירות המין.

כבר במשטרה נאלץ החשוד בעבירות המין להתמודד עם לחץ כבד, האשמות וחוסר אמפטיה.

האווירה הציבורית הלוחצת ובתי המשפט תופסים עבירות מין כעבירות קשות ואינם מהססים לגזור על מורשעים עונשים כבדים ולשלוח אותם לתקופות מאסר ממושכות.

במידה ואתה חשוד או שכבר הוגש נגדך כתב אישום, חשוב לפנות באופן מיידי לעורך דין פלילי בעל ניסיון, הבקיא ברזי הפסיקה והחקיקה, שיוכל ללוות אותך מתחילת ההליך ועד לתוצאה האופטימלית.

בפני עורך דין מומחה בעבירות מין עומדים אתגרים רבים: מורכבות החקירה הנגדית של קורבן העבירה ופסיקת בתי המשפט הקובעת שניתן לבסס הרשעה בעבירות מין על סמך עדות יחידה של מתלונן/ת בתוספת הנמקה, ללא צורך בתוספת ראייתית כלשהי.

זאת אומרת, מספיק שבית המשפט יאמין באופן מלא לגרסת הקורבן ודי בכך בכדי לשלוח את הנאשם לשנים רבות בכלא.

כיצד עורך דין פלילי עבירות מין יוכל לעזור לי? עורך דין לענייני עבירות מין

משרדנו מעניק ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי לחשודים בעבירות מין מתחילת ההליך ועד סופו.

כשמשרדנו ניגש לטפל בתיק עבירות מין, אנחנו מודעים לגודל האחריות המונח על כתפינו ומתחייבים להשיב אליכם את השקט הנפשי שלכם.

אנו נרתמים לעבודה קשה ומאומצת, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט האנושי, תוך שימת דגש על דיסקרטיות, מקצועיות ואנושיות.

הטיפול בכל לקוח מותאם אישית לצרכיו ולמקרה שלו – ונעשה בדיסקרטיות מלאה.

עורכי הדין במשרד התחילו את דרכם בגופי התביעה והחקירה.

אנחנו מכירים את כל התהליך המשפטי החל משלב החקירה על בוריו. כמי שהגיעו מהמשטרה אנחנו מכירים את כל תרגילי החקירה, כתובעים ניסחנו אלפי כתבי אישום, ככה שאנחנו יודעים בדיוק איך חושבים גופי החקירה והתביעה ונדע לתרגם את הידע הזה להכנה מיטבית של הלקוח, לאיתור כל הפגמים והכשלים בתיק החקירה, ובמקרה הצורך אף להגעה להסדר טיעון מקל.

דילוג לתוכן