עבירות סמים

סחר בסמים –

עבירת סחר בסמים, גם אם מדובר בסמים קלים, נחשבת לעבירה חמורה. בעוד שקיימת מגמה של הקלה למחזיקי קנאביס לשימוש עצמי, הרי שאין מגמה שכזו לגבי מי שחשוד בסחר בסמים (מי שנתפס מחזיק בכמות קטנה של קנאביס לשימוש עצמית יוכל לסיים את עניינו בקנס בעקבות מדיניות אי ההפללה שנכנסה לתוקף בשנים האחרונות או לחלופין לסיים את עניינו בהסדר מותנה אם עומד בקריטריונים שנקבעו).

רשויות החוק מתייחסות בחומרה רבה לעבירות תיווך, ייצוא, ייבוא וסחר בסם מסוכן, ופקודת הסמים המסוכנים קובעת ענישה של עד 20 שנות מאסר בגין ביצוע עבירות אלה.

במידה והנך חשוד בעבירת סחר בסמים, עליך ליצור קשר בהקדם עם עורך דין פלילי. ייעוץ וליווי נכון מתחילת ההליך עשוי למנוע את הגשת כתב האישום נגדך ולהוביל לסגירת התיק.

במאמר זה נענה לכם על השאלות העיקריות  לגבי עבירות הסחר בסמים, ונדגים מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין פלילי לאורך כל שלבי ההליך, גם אם כבר הוגש נגדך כתב אישום ואף אם אתה רוצה לערער על גזר הדין.

מהו סחר בסמים?

אין הגדרה בחוק למונח "סחר בסמים" אך ניתן ללמוד מהפסיקה כי בתי המשפט ירשיעו בעבירות של סחר בסמים כאשר תתקיים עסקת חליפין של "תן וקח" בין שני צדדים לפחות.

שימו לב שהחוק אינו מבחין בין סמים "קלים" לסמים "קשים" ולא קובע כמות מינימלית של סם בכדי שאדם יעבור עבירת סחר בסמים.

גם במקרים בהם החומר לא נתפס ניתן יהיה להרשיע בעבירה של סחר בסמים, אם ביצוע העבירה הוכח מעל לספק סביר באמצעות ראיות אחרות.

עורך דין פלילי עבירות סמים –  יוכל לבחון את חומר הראיות בתיק החקירה במקצועיות ויסודיות ולהסביר לך מה המצב הראייתי בתיק.

מהי מדיניות הענישה בעבירות סחר בסמים?

פקודת הסמים קובעת כי בגין החזקה ושימוש בסמים לצריכה עצמית העונש הוא עד 3 שנות מאסר.

לעומת זאת, מי שיורשע בעבירות של סחר בסמים, הענישה היא עד 20 שנות מאסר.

בתי המשפט נוהגים במדיניות ענישה מחמירה כלפי סוחרי הסמים ומדגישים פעם אחר פעם את הצורך להילחם בנגע הסמים.

קניתי סמים מסוחר סמים בשבילי ובשביל החבר. האם מדובר בסחר?

במקרה שקנית סמים רק עבור עצמך, הרי שמדובר בהחזקת סמים ולא בסחר בסמים.

במקרה בו העברת לחבר את הסמים שקנית מסוחר הסמים, אתה עלול למצוא את עצמך כחשוד בעבירת סחר בסמים או בעסקת תיווך סמים. המדובר באותו סעיף בפקודת הסמים והעונש המקסימלי בגין שתי העבירות הוא זהה.

מה ההבדל בין סחר בסמים להחזקת סמים שלא לצריכה עצמית?

כאמור, פקודת הסמים אינה קובעת רף מינימלי לכמות הסם בעבירות של סחר בסמים אך פקודת הסמים כן קובעת כמויות מקסימליות של סמים, אשר החזקה מעבר לכמויות אלה תיחשב להחזקה שלא לצריכה עצמית.

מדובר בחזקה משפטית הניתנת לסתירה ועניינה היא להתחקות אחרי מטרת ההחזקה של הסם.

למשל אם אצל אדם נתפסו 100 גרם חשיש, הרי שההנחה תהיה שהוא מחזיק את הסמים שלא לצריכתו העצמית. או אז הוא יהיה צפוי לענישה של עד 20 שנות מאסר, כמו בסחר.

חשוב להדגיש, כי עורך דין פלילי, יוכל במקרים מסוימים לסתור את החזקה ולהוכיח כי האדם החזיק את הסמים שלא למטרה מסחרית. למשל, אדם חולה שסובל כאבים עזים וקנה כמות גדולה לעצמו כדי שלא יצטרך להזמין כל פעם מחדש.

האם אהיה צפוי למאסר עד תום הליכים במידה ויוגש נגדי כתב אישום בעבירות סחר בסמים?

עבירות סמים (למעט החזקת סמים לצריכה עצמית) מקימות חזקת מסוכנות סטטוטורית. משמעות הדבר היא, שבמקרים רבים, בהם הסתיימה החקירה, התביעה תגיש את כתב האישום יחד עם בקשה למעצר עד תום הליכים. כלומר, תבקש מבית המשפט כי הנאשם יישאר במעצר עד לסיום ההליך המשפטי כנגדו. עורך דין סמים ועורך דין פלילי מקצועי ידעו לטעון את הטענות העובדתיות והמשפטיות ולשכנע את בית המשפט לשחרר אתכם לחלופת מעצר.

כיצד עורך דין פלילי סמים יוכל לסייע לי אם הודתי בשטח שהסמים שלי?

אין דרך טובה יותר להמחשת התשובה מהבאת דוגמא:

אבי (שם בדוי), פנה למשרדינו בינואר 2021, לאחר שנעצר בדרכו לפסטיבל מידברן עם כמות גדולה של סמים (מבחינת החוק – שלא לצריכה עצמית) הנחשבים ל"קשים".

אבי "חנון" במובן החיובי, כמעט סיים עשר שנות לימוד והכשרה בדרכו להפוך לפסיכולוג. ההסתבכות הזאת הייתה יכולה לעלות לו בקריירה שלו.

בשטח, נכנע אבי ללחצים ולאחר חיפוש ברכב, מסר לשוטרים שכל הסמים (גם של חבריו) הם שלו.
 מה עשינו?

  1. הכנו את אבי לחקירה במשטרה (חקירה שנמשכה שעות רבות) – במהלך החקירה הופעלו על אבי לחצים רבים, לרבות איומים כי המשטרה תדווח עליו לבית החולים בו מתמחה.
  2. ליווינו את אבי לחקירה בתחנת המשטרה – למרות שבישראל (בניגוד לארה"ב) אסור לעורך הדין להיות נוכח בחקירה, עצם ההגעה עם הלקוח לתחנה, יכולה להשפיע ולסייע בהרגעתו ובהכנתו המנטלית לחקירה.
  3. פנינו לתחנת המשטרה לאחר החקירה בנימוקים משפטיים לסגירת התיק – טענו כי מדובר בחיפוש לא חוקי בהתאם לפסיקה.

    שימו לב שלמרות ההודאה בשטח, הכנה נכונה לחקירה במשטרה ואיתור קשיים ראייתיים הובילו במקרה הזה לסגירת התיק.

מדוע יש צורך להתייעץ עם עורך דין סמים?

זומנת לחקירת משטרה? נעצרת או שהוגש נגדך כתב אישום?

לא משנה באיזה שלב משפטי אתם נמצאים, חשוב לקבל ייעוץ משפטי מתאים כמה שיותר מהר. משרדינו מומחה בכל עבירות הסמים, לרבות סחר בסמים. אנו מעניקים שירותים של: ייעוץ והכנה לפני חקירת משטרה, שימוע לפני הגשת כתב אישום, שחרור ממעצר, ניהול תיק פלילי בבית המשפט, הגשת ערעור ועוד. במשרדנו עורכי הדין מומחים בעבירות הסמים, בעלי ניסיון עשיר הן כתובעים משטרתיים לשעבר, כקציני חקירות בדימוס וכסניגורים כיום. עורך דין עבירות סמים – משרדנו נגיש וזמין לטפל בעניינך במהירות ובמקצועיות עד לתוצאה הרצויה.  במשרדנו עו"ד פלילי במרכז ועו"ד פלילי בדרום, עורך דין מומלץ בעבירות הסמים.

עורך דין פלילי סמים יידע להתמודד עם  מורכבות התיק, פיצוח הראיות ובניית טקטיקה משפטית מנצחת. ייעוץ נכון עוד בשלב הראשון לפני החקירה עם עורך דין פלילי יוכל אף למנוע את הגשת כתב האישום. כמובן שלא משנה באיזה שלב אתם נמצאים, עורך דין סמים ייתן לכם את מעטפת ההגנה הטובה ביותר.

למשרדנו ניסיון רב שנים הן בגופי התביעה, החקירה והן מהצד השני. אנו יכולים לבנות טקטיקה מנצחת שכן אנו מכירים את כל המערכות מה שמעניק יתרון משמעותי ללקוחות המשרד.

אנו יודעים, כי ליווי וייעוץ מקצועי על ידי עורך דין פלילי יכול לחרוץ גורלות – בשום פנים ואופן על תוותרו על עורך דין פלילי סמים.

.

דילוג לתוכן